سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز تخصصی اتو مبیل های ایرانی و خارجی و همه چیز که بخای


تعداد بازدید

v امروز : 2 بازدید

v دیروز : 1 بازدید

v کل بازدیدها : 32809 بازدید

مطالب قبلی

86/6/15 :: 4:42 صبح

کابوس تمامی رقبا در دنیای سوپر اسپورت ها کمپانی فراری است.تقریبا در تمامی آزمایش ها و تست ها محصولات این کمپانی براحتی رقبا را پشت سر می گذارند.از دهه های گذشته تا به حال فراری نامی تنها در خور سرمایه داران وکلکسیونرها ودیوانه گان سرعت بوده است.نگه داری از یک فراری بسیار اهمیت دارد زیرا با گذشت زمان ارزش بیشتری پیدا می کند.سال هاست که این کمپانی همواره در مسابقات گوناگون شرکت داشته که از جمله معتبر ترین آنها مسابقاتF1 میباشد وتوانسته به عناوین ارزشمندی نیز دست یابد که از جمله ی آن 7 بار پیروزی پیاپی در این مسابقات به رانندگی میشایل شوماخر میباشد.در محبوبیت این کمپانی همین بس که میلیونها نفر در سرتا سر دنیا پوستر محصولاتش را به دیوار میزنند وساعتها خیره به آن در آرزوی دیدن آن از نزدیک هستند.اما ما در مقاله ای سعی داشتیم یکی از آخرین محصولات این کمپانی یعنی فراری F430 را معرفی کنیم.فراریF430 حتی در میان سایر محصولات معتبر این کمپانی که هر کدام در نوع خود بی نظیر هستند کاملا میدرخشد.زیرا در حال حاضر توانمند ترین اتوموبیل سوپراسپرت در جهان است.در تست های گروهی توانسته رقیبان بسیاری چون :استون مارتین DB9 –فوردGT –لامبورگینی گالاردو-پورشه 911 اس توربو-مرسدس SL65 AMG –و... را به راحتی شکست دهد.شتاب این ماشین در دور موتور 2500 تا 8500 دور در دقیقه واقعا کم نظیر است وچنانچه شما به موقع اقدام به تعویض دنده نکنید خود اتوموبیل این کار را انجام میدهدو این کار زمانی انجام میگیرد که عقربه ی دورسنج به محدوده ی قرمز برسد.تعویض دنده در این ماشین به کمک دو پدال که در پشت فرمان قرار دارند به صورت UP &DOWM صورت میگیرد.این اتوموبیل نیز همانند بسیاری از مدلها ی امروزی دارای انتخاب حالات شهری ،اسپرت ،برفی وریس میباشد .این اتوموبیل از یک پیشرانه ی 4.3 لیتری V8 با 32 سوپاپ در سر سیلندر سود میبرد.بیشترین توان وگشتاور این موتور برابر با 490 اسب بخار در 8500 دور و465 نیوتن متر در 5250 دور در دقیقه است.همچنین شتاب صفر تا 100 وMAX سرعت این خودرو برابر با 4 ثانیه و315 کیلومتر در ساعت است


نوشته های دیگران ()

86/6/15 :: 4:33 صبح

 
لامبورگینی گالاردو

گالاردو یک خودرو اسپرت واقعی است که برای استفاده روزانه طراحی شده است.

دو نکته متضاد همواره مد نظر مهندسان لامبورگینی بوده است، راحتی راننده و بالا بودن عملکرد و قدرت.

انتخاب موتور، گیربکس، قاب فضایی، بدنه، ترمز ها و الکترونیک خودرو همگی بر این اساس بوده است.

نتیجه یک خودرو نسبتا جمع و جور با 4.3 متر طول و دو نفره ( حد اکثر سرعت خیلی بالاتر از 300 کیلومتر دز ساعت) است که هم می تواند در پیست های مسابقه و هم در جاده های بین شهری و درون شهری به راحتی رانده شود.

مشخصات پایه این مدل عبارتند از:

 - موتور وسط و عقب با گیربکس پشت آن
 - سیستم چهارچرخ متحرک در همه زمان

 - سیستم تعلیق دو جناقی مستقل
 - قاب فضایی آلومینیومی
 - مرکز ثقل خیلی پایین
 - توزیع وزن 42 درصد جلو و 58 درصد عقب
 - دو رادیاتور آب در جلو 

دقت زیادی در توزیع وزن این مدل صورت گرفته است. این از خصوصیات لامبورگینی می باشد. در واقع نسبت انتخاب شده برای یک خودرو اسپرت ایده آل می باشد که چسبندگی، ترمز و کنترل را بهینه می کند.

پایین آوردن مرکز ثقل نیز از اهداف اصلی طرح این مدل بوده است.

طراحی

طراحی گالاردو از سال 2000 آغاز گردید.

طرح این مدل از پیشنهاد ایتال دیزاین-گیگیارو آغاز شد و توسط لامبورگینی سنتروستیل تکمیل گردید تا پارامترهای فلسفه لامتورگینی را دارا باشد.

 در های قیچی این مدل سنت 12 سیلندری های لامبورگینی را حفظ کرده است.

موتور

برای گالاردو موتور 10 سیاندر، 4 سوپاپ در هر سیلندر، V90 با حجم 5 لیتر در نظ گرفته شده است که 500 اسب بخار قدرت دارد و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

  موتور 90 درجه به جای 72 درجه کلاسیک انتخاب شد تا ارتفاع موتور را محدود کند و به طرح بدنه کمک کند (دید عقب بهتر شده است و مرکز ثقل پایین آمده است.)

خروجی گشتاور در دور موتور حداکثر بهینه شده اشت. برای رسیدن به این هدف، در سیستم ورودی سوخت و اگزوز طراحی ویژه ای انجام گرفت. ورودی هوا دارای شکلهای هندسی متغیر است و سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها در این مدل مشاهده می شود.

سیستم کنترل دهانه سوخت از طریق سیم عمل می کند و کاملا الکترونیکی است.

تکنولوژی ساخت نیز تماما آلومینیوم می باشد.


نوشته های دیگران ()

86/6/15 :: 4:19 صبح

 

BMW  M3  CSL  &  Porsche 911 Carrera 2 

بیش از 40 سال است که پورشه 911 در مدلهای مختلف ، در دل طرفداران خود که بعضا بسیار متعصب میباشند جای باز کرده است و نسل جدید این خودرو نیز از این قاعده مستثناء نیست . BMW M3نیز از بدو تولد خود در اواسط دهه 1980 طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است . هر دو خودروی مورد بحث ما از لحاظ قابلیتهای رانندگی و دوام زبان زد و منحصر به فرد میباشند هر چند که هر یک از کلاسی متفاوت بوده و از فلسفه خاصی در طراحی خود پیروی مینمایند . پورشه در واقع خودروئی از کلاس کوپه اسپرت است هر چند که بر خلاف یک فراری یا بسیاری دیگر از خودروهای اسپرتی میتواند بعنوان یک وسیله نقلیه مطمئن و با دوام هر روز مورد استفاده قرار گیرد . در مقابلBMW M3 خصوصا در مدل 4 درب و یا استیشن واگن خود میتواند به عنوان یک خودروی خانوادگی و جادار (هر چند اسپرتی) مطرح شود . BMW M3 CSL ، در واقع مدل تقویت شده و سفارشی M3 میباشد که قدرت خروجی موتور آن توسط مهندسین BMW.M.Motorsport به 360 اسب بخار رسانده شده است . از لحاظ وزنی نیز این خودرو تحت رژیم لاغری قرار گرفته و با حذف برخی لوازم و تجهیزات راحتی از جمله تهویه مطبوع و سیستم صوتی و عایقهای صوتی و حرارتی و استفاده از ماده گران قیمت و سبک وزن فیبر کربن در قسمتهائی مثل در پوش موتور و سقف ، وزن این خودرو را به kg 1385 کاهش داده است

 

  نکته جالب توجه دیگری که راجع به این خودرو میتوان ذکر کرد امکان سفارش رینگهای 19 اینچ و تایرهای ″نیمه اسلیک “(تایرهای مسابقه ای بدون عاج) بنام Michelin Pilot sport x-Aggresiv Trackstar میباشد . در این صورت برچسبی ازطرف داخل روی شیشه جلو خودرو نصب میشود که بر طبق آن باید در صورت کاهش دما به کمتر از c ْ 7 با توجه به خطر لغزندگی سطح جاده آنها را از لاستیکهای استاندارد 19 اینچ تعویض نمود . حال می پردازیم به پورشه 911 Carrera 2 مورد بحث . این خودرو ساده ترین و ضعیف ترین مدل 911 بوده و ذاتا و اساسا یک خودروی اسپرتی است که با وجود kg 60 اضافه وزن به نسبت BMW M3 CSL و ضعیفتر بودن موتور آن به میزان 40 اسب بخار ازBMW M3 CLS ، باز هم قادر به رقابت تنگاتنگ با آن میباشد . در هنگام تست این دو خودرو هوا آفتابی و گرم بود (cْ 35) و حرکت ما در جاده های کوهستانی اطراف مونیخ و سالزبورگ باعث کاهش قدرت یکسان خودروها به دلیل رقیق تر بودن هوا در ارتفاعات شده بود .

موتور M3 با وجود شرائط نامساعد آزمایش هنوز هم خارق العاده و در هر دور موتوری آماده جهش بود . این موتور شش سیلندر خطی دارای صدای متالیک بوده و صدای اگزوز آن نسبت به یک M3 استاندارد گوشنوازتر بود . افزایش قدرت مدلM3 CSL نسبت به مدل استاندارد 343 اسب بخاری با افزایش میزان هوای ورودی موتور میسر گشته است ، بدین منظور از جعبه هوای بزرگتر که دهنه آن روی سپر جلو دیده میشود و یک منی فولد ورودی بزرگتر استفاده شده است. سنسور اندازه گیر جرم هوا نیز به دلیل محدود سازی جریان هوا حذف شده و با استفاده از فن آوری F1 ( فرمول یک ) از پارامترهای دیگری برای محاسبه جرم هوای ورودی استفاده می گردد . عکس العمل پدال گاز آن بسیار سریع و بدون تاخیر میباشد

و اما می پردازیم به یکی از بهترین و معروفترین موتورهای جهان . موتور پورشه 911 در مقایسه با موتورM3 معمولی به نظر میرسد و انفجار قدرت M3 در آن دیده نمیشود هر چند که گشتاور آن در دورهای متوسط و صدای طبل مانند آن هیچگاه جذابیت خود را از دست نمیدهند . عکس العمل و تولید گشتاور در این موتور از موتور M3 یکنواخت تر است . شتاب 100-0 پورشه 5 ثانیه بوده که این میزان 10 ثانیه از شتاب 94 ثانیه ای M3 کمتر است . اعتقاد بر این است که این اختلاف ناچیز نه به دلیل موتور خوب پورشه بلکه به دلیل توانائی بهتر سیستم انتقال نیروی پورشه در انتقال نیرو به سطح جاده است . سرعت نهائی در BMW بطور الکترونیکی در حد km/h 250 محدود گشته است ولی در پورشه به km/h 285 میرسد .

. تعویض دنده در 911 نرم و کمی غیر یکنواخت میباشد و جذابیت خاصی ندارد . در BMW نیز سیستم تعویضSMG power با دسته دنده کوتاه خود از قبل بهتر شده و با استفاده از دکمه ای مجزا میتوان حساسیت دسته دنده را کم و یا زیاد نمود . برای تعویض دنده در این مدلM3 میتوان با استفاده از دسته دنده معمولی با سردنده کرمی تعویض دنده را انجام داده و یا با استفاده از دسته های کوچک پشت غربیلک فرمان مثل یک رانندهF1 به تعویض دنده پرداخت . غربیلک فرمان M3 CSL نسبت به مدل استاندارد M3 ساده تر بوده و دکمه های کروز کنترل ، سیستم صوتی و تلفن همراه از روی آن حذف گردیده و تنها دکمه روشن و خاموش سیستم کنترل پایداری خودرو ( DSC ) روی آن قرار دارد .

 

سیستم فرمانM3 همیشه یکی از نقاط ضعف این خودرو بوده است ، زیرا بخوبی شرائط سطح جاده را به راننده منتقل نمی نماید . در این مدل فرمان مستقیم تر شده است یعنی دور آن کاهش یافته و علاوه بر این ، سفت تر شدن فنرها و کمک فنرها در سرعتهای بالا ثبات خودرو را بیشتر کرده است


نوشته های دیگران ()

86/6/15 :: 4:8 صبح

 

مرسدس میباخ

عکس بالا تصویر سوپر لوکس ترین خودروی جهان یعنی مرسدس میباخ است .

در حال حاظر این لوکس ترین اتومبیل دنیا در مجموعه مرسدس بنز (کرایسلر) تولید میگردد . شاید همه فقط آرزوی یک بار سوار شدن بر این خودرو را داشته باشند !

 

این خودرو فقط به صورت سفارشی تولید میگردد و عمده خریداراد آن پادشاهان و هنرپیشگان و اشخاص برجسته و ثروتمند هستند . برای مثال یک نمونه 62s آن توسط پادشاه اسپانیا و یک نمونه 57s آن توسط ساموئل ال جکسون هنرپیشه معروف هالیوودی و چندین تعداد آن توسط پادشاه های کشورهای حاشیه خلیج فارس خریداری شده است .

مواد به کار رفته در میباخ تماما درجه یک و با بالا ترین کیفیت ممکن است . مثلا قسمتهای طرح چوب در این خودرو تماما از چوب درخت بلوط و داشبورد و صندلی ها و در و کنسول و بیشتر قسمتهای کابین از چرم طبیعی ساخته شده است .

نکته بسیار جالب توجه در این خودرو استفاده از الماس و طلاجات و پلاتین در تزئینات و بنا به سفارش مشتری است .

چون میباخ عمدتا متعلق به پادشاهان و اشخاص برجسته است به صورت safety و ضد گلوله نیز عرضه میشود تا در مواقع بحرانی آسیبی به سرنشینان نرسد .

 

 


نوشته های دیگران ()

86/6/15 :: 3:57 صبح

 

سلام دوستان عزیز بزودی با دستانی پر به حضورتان

خواهم آمد منتظر بمانید

 


نوشته های دیگران ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

مرکز تخصصی اتو مبیل های ایرانی و خارجی و همه چیز که بخای
مهندس سجاد میر اسماعیلیان
سلام دوستان عزیزم ضمن تشکر از حضور شما در این سایت اعلام میدارم اینجانب برای اطلاع رسانی کامل در خصوص انواع اتومبیل های ایرانی و خارجی و همچنین اتو مبیل های اسپورت و تیونینگ شده به شما عزیزان این سایت را راه اندازی نموده ام امیدوارم لحضات مفرحی در این سایت داشته باشید -----مهندس میر اسماعیلیان-----09352687185-----

لوگوى وبلاگ

مرکز تخصصی اتو مبیل های ایرانی و خارجی و همه چیز که بخای

وضعیت من در یاهو

یــــاهـو

اوقات شرعی

اشتراک در خبرنامه

 

template designed by Rofouzeh